PB i axelpressen =)

Yes va man kan bli glad. Körde mitt älskade mördarpass för axlar.
Jag bara älskar att träna axlarna det är sååå himla skoj =).

Började med att värma ett set med ynka 8kilos hanteln i axelpressen. Gick sen direkt på 16 kilo (Har för en månad sen inte kunna köra mer än 12, 14 med passhjälp :P)
Men började köra 16 med passhjälp för 3-4 veckor sen och idag tänkte jag att jag ska banne mig testa 16 kilo fast jag inte hade någon hjälp. Det gick lysande, dock inte så många men 4x4 iaf :P.

Körde sen en massa annat, framsida, utsida, baksida.

Sen fick jag hjälp och körde ett set dock bara 2 reps men på 18 kilo!!! Det var lite lagom tungt. Men jag är sååå stolt iaf, haha!


Avslutade sen med en ny favorit som är så grym att avsluta med, bränna slut det sista som kanske finns kvar i som stackars axlarna, mohahaha!
Vet inte riktigt vad jag ska kalla den, Axelspecialaren kanske :P Det är fyra övningar i en och samma, det bränner rejält kan jag säga! Kör inte så jätte tungt på den, det räcker ändå. Växlade mellan 10 kilo och 15 kilos stången.


Specialaren ser ut på följande vis...  (Hittade inte bilder till alla övningar... alla övningar körs stående utan vila emellan, Pang på bara 5-10 reps på varje övning :P )

1. Lyft framåt (smalt grepp)


2. Upprätt rodd

3. Press med axelbredd grepp, kanske lite smalare.

4. Militär press


Nu njuter jag med massa ägg och keso med kiwi, cashew och kanel! Mums!

Trevlig kväll på er gott folk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0