Funderingar...

... jag har fått en hel del funderingar under denna första semestervecka. Har ju "rymt" hemmifrån, kan man säga så?!... Tänkte iaf att jag skulle ha 4 veckor på annan ort än där jag bor, skönt att komma ifrån lite.

Vilket har gjort att jag börjat fundera lite när man umgåtts med alla bästa vännerna här och deras sambos. Jag känner mig lite ensam ibland men är så himla glad att jag har er som mina vänner för då spelar det ingen roll att jag är ensam, det går lika bra ändå. Men iaf så har jag börjat fundera en hel del, vad håller mig kvar där jag bor? Det är ju mitt jobb och såklart mina kära vänner där. Men jag känner iaf att jag saknar nått, jag vill nått mera men vet inte om det går i den staden. Jag kan inte riktigt säga vad det är jag saknar förutom en kärlek då vill säga. Men jag skulle vilja flytta, vart har jag absolut ingen aning om... det får tiden utvisa, men jag är öppen för alla förslag som kommer framför mig, känner mig inte lika rotad där som tidigare så jag kan mer än gärna flytta på mig. Skulle vilja ta mitt jobb och bara välja en ort på kartan och ta mitt pick o pack och bosätta sig där. Men samtidigt kanske jag ska byta jobb helt och göra nått hela annat... hmm det är det som är den stora frågan. Jag har inte bråttom heller utan det kan ta sin tid det här, det är inget som behöver hända just detta år, kanske om 1 eller 2... bara jag vet att en dag kommer jag att flytta därifrån.

När får man svar på sina stora frågor, när vet man vad man ska göra med sitt liv, kan man få nått tecken som visar att man är på rätt spår och pysslar med rätt saker här i livet. Men det ska väl inte vara så lätt med allt.... det är kanske det som är livet, eller?

Just nu vill jag bara få vara kär och galen och göra roliga saker och slippa ha sånna här djupa funderingar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0