Akutenbesök

Japp så blev det igår...
Hoppade hästen igår och allt gick superduper bra, vi hoppade lite höga hinder o vi var nöjda allihoppa o jag skulle komma en gång till för att det gick så bra. Men då blir det nått knasigt och jag och hästen är inte riktigt på samma linje. Men snäll som hon är så hoppar hon, det var bara det att hindret låg nu på ca 150 och hon hoppade det stillastående, vilket resulterade i att jag slog min haka ganska kraftigt i hennes huvud, tror jag det var. Blev lite snurrig o klev av i några minuter men hoppade sedan upp och fortsatte igen. Gick bra men lite öm var jag.
Kom sen hem o satte mig framför datorn för att varva ner lite och bokstäverna på skärmen började hoppa framför ögonen och jag kunde inte fokusera blicken riktigt. Sen började vänster handens fingrar att domna bort så Anna förstod inte riktigt vad jag skrev då. Ringde då Elin och när jag prata med henne började ansiktet att försvinna, vänster sida bara men iaf. Kinden, läppen o halva tungan, riktigt läskigt. Då fick jag åka till akuten, elin var snäll o skjutsa mig o hängde med mig där en stund. Jag fick ju dock sova kvar för dom visste inte vad domningarna var, fast då hade dom ju blivit normala igen. Fick sova där iaf, eller nja inte sova heller direkt. Hamnade i en sal med tanter som bara snarkade o prata i sömnen. Plus att jag blev väckt en gång i timmen för att dom skulle kolla blodtryck o pupillerna. Var ingen trevlig känsla att få en ficklampa i ögonen från sovet tillstånd. Usch det gjorde nästan ont!
Men nu har jag iaf fått komma hem o jag hade inte ens hjärnskakning. Men men tur att det inte var nått. Men inget jobb för mig idag då.. suck nu när det roliga julruschen drar igång. Få se om jag kan sova lite nu o kanske gå ner några timmar ikväll o jobba iaf. =)

Fast jag är iaf nöjdast att jag inte ramlade av där på 150 och att vi faktiskt kom över hindret!! =)

Kram så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0