badolycka & godmorgon :

har blivit en vana att skriva här på mornarna. kanske då jag har mest tid att hinna med det. så vad har hänt denna vecka. har jobbat alla dagar hittils men idag har jag en ledig dag, ganska skönt kan jag säga för det är jobbigt att jobba när man är dunderfökyld. tur att det blivit bättre iaf.
har inte gjort så mycket annat än att jobba denna vecka faktiskt. ska träffa linda idag och gå våran vecko återkommande stadsvandring. idag har vi ett stort mission på gång, vi ska hämta en barnsäng till lindas lilla kevin. hon har ju lite problem att få hem den själv, hehe det har ju sin naturliga förklaring! sen blir det nog några affärer till skulle jag gissa på.

haha måste berätta om en skoj händelse som jag var med om igår.
var hem till min vän anna och hennes familj en sväng. när jag kommer dit sitter hon och badar sin underbara dotter sara 1år,  på köksbordet. sara blir kalasglad att jag kommer och plaskar på där i sitt lyxbad. hon visar mig hur man duktigt tvättar magen med tvättlappen, munnen och näsan kunde hon med tvätta alldeles själv. mamma anna ler stolt. jag och anna fortsätter prata medans sara plaskar på där och är duktig. helt plötsligt och då menar jag helt plöstligt så forsar det vatten överallt. haha det blir kaos i köket och jag grabbar tag i alla handdukar och torkobjekt jag kan hitta och slänger på golvet. anna ropar på sin man - peter kom hon drog ur pluppen igen!  
peter kommer nerstormande från övervåningen och kastar sig på golvet. jag hittar en mopp i garderoben och börjar moppa för fullt. det är liksom vatten överallt, haha. det sötast mitt i alltihoppa är att sara fortfarande sitter där i sin lilla badbalja och badar på och tycker det är lika skoj iaf, haha. anna har problem att få i pluppen igen så det rinner fortfarande vatten över hela bordet. peter får lov att lyfta upp hela badbaljan för att få tillbaka pluppen. sara fortsätter bada som om inget hade hänt.  hihi det var ganska skoj. hos anna händer det alltid nått.
denna bild är en misslyckad bild men jag insåg just att bilden är tagen ögonblicket innan sara "råkar" dra ut pluppen. hehe...

sen fick jag en liten husvisning för peter håller på att snickra om hela övervåningen för att sara skall snart få eget rum. anna och jag spåna lite idéer och kom på att vi ska åka till ikea på söndag och shoppa inredning till saras rum. jobb fick jag med när jag var där. skall göra en stor prinsessmålning som fondvägg i hennes rum. så jag måste hitta en schysst prinsessa nu med. det skall vara en tuff liten ängel, i stil med dessa.

    
har du några andra tips så är dom varmt välkomna. jag måste ha några jag kan presentera för anna sen så hon får välja lite. det ska bli så himla skoj att göra den här målningen.
nej nu ska jag hoppa i duschen så jag kan börja göra mig iordning för jag hoppas att linda och jag ska gå ner på stan snart annars kommer jag bli uttråkad, hehe.

kramkram

Kommentarer
Postat av: anna

Söta du,dt va en fin & gräääsligt sann historia,ju!!!Nybadade Sara har just fått sin 1-års spruta......fast hon va lika glad som vanligt ;)
Hörs å ses snart/pussssssssss.

2007-09-06 @ 13:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0