rensar :

håller på att rensa garderober o allt... har just packat ner typ 6 par stövlar som min käre vän anna ska få kika om hon vill ha. sen bytte jag o nu siktar jag in mig på annas dotter lisa. har plockat ut säkert 10 tröjor som jag inte använder som hon säkert kan ha å leka i. kul att kunna ge bort saker till nån man känner istället för att slänga allt. vilket jag kommer göra om anna o lisa inte vill ha det!
ska ju flytta ur den här lägenheten till en evakueringslägenhet för dom ska renovera badrummet i den befintliga. och eftersom jag är lite dammkänslig så skulle det bli jobbigt att bo kvar här under den tiden så jag fick en annan lägenhet typ 40 meter bort så länge. tänkte det kunde vara bra att passa på att rensa lite igen, var ju inte så längesen men det behövs igen kan jag säga. ska flytta på tisdag, tur man får flytthjälp så jag behöver inte bära nått. sen får jag hjälp när jag ska tillbaka hit med om det nu blir så att jag flyttar tillbaka till min lägenhet. för jag var ju och kikade på en att köpa förra veckan som jag kommer att vara med o buda på nu i veckan. det känns lite halvjobbigt att flytta på tisdag å på onsdag så kanske jag köpt en annan lägenhet hmm.. då blir det till att flytta igen, så jag ska försöka att inte packa upp allt för mycket på tisdag. men har iaf tänkt ha dubbla lägenheter i en månad för i den jag vill köpa så måste hela lägenheten renoveras så tänkte hinna försöka göra köket där innan jag flyttar in iaf. hela köket måste nämligen rivas ut och göras om från början... kul att få göra om hela lägenheten från början o göra det exakt som jag vill. badrummet är gjort men det var i dom färger jag ville ha så det var skönt. men allt annat måste verkligen göras. det är nämlingen en tant som bott där i säkert 100 år som inte renoverat något alls.. men hon har skött det hon haft väldigt bra så den är välvårdad iaf men helt fel färger om man säger så. hihi...
så det ska bli spännande o se vad budet hamnar på och om det är nån mera än jag som tänker bjuda. jag återkommer med det under veckan. nej nu ska jag sätta på kaffe o fortsätta rensa i garderoben. hmm borde börja packa nån kartong med... elin du får kanske komma å ge mig en hand ;) ikväll...

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0