två tanter på turné :

en tur med anna kan sluta hur som helst, haha... tantproblem, soffbekymmer och annat skoj.
planen med ikea var att anna skulle handla prylar till saras rum som håller på att ta form nu. men innan vi kom dit kom vi in på ämnet tantproblem, hehe tydligen har vi kommit upp i den åldern.
dessa är några tantproblem vi kom fram till
- man måste alltid ha en toalett i närheten, man vet ju aldrig
- man pratar om ungdomarna hur dom är och hur det var när man själv var i den åldern
- man får grymt jätte ont i nacken av halterneck linnen, panikont menar jag då!
- man får panik av för tunga örhängen

väl framme vid ikea så hittar anna en soffa hon vill köpa till vardagsrummet, men då har vi ett problem eller kanske ett stort problem. transporten hem? så vi tog alla mått på soffan och kila iväg ut till bilen och mätte. hmm det kunde gå tänkte vi det var ju bara några cm som var för mycket så vi försökte vrida och vända på bilen och dess alla stolar. tillbaka in på ikea och fortsatte fundera på soffan men det skulle nog bli tufft att få in den i bilen. tog vi ut sätena så hade vi ingenstans att lägga som sen, haha. så vi fortsätter våran shoppingtur på ikea och stoppar allt rosa vi kan hitta i den stora gula shoppingpåsen men vi kan fortfarande inte sluta fundera på soffan. anna vill hemskt gärna ha hem den idag.
vi tar en lunch på ikea resturangen och grubblar vidare och det är där vi kommer fram till det första tantproblemet.
shoppingturen fortsätter och vi kommer ner till den roliga avdelningen med alla småsaker.
med den gula säcken fullproppad kommer vi fram till kassan utan soffa. betalar och ser glada ut, hehe. men anna funderar fortfarande. så vi går till varuutlämningen och frågar hur stort paketet är på soffan och får veta att paketmåtten är mindre än soffan?! hur det nu går till om soffan kommer i ett stycke. så vi knallar ut till bilen med våra nyinköpta ikeaprylar och mäter bilen än en gång. det fattas ungerfär 1 cm i höjd för att vi ska få in soffan i bilen. vi tänkte chansa där ett tag och köpa soffan och ta av emballaget och trycka in den i bilen för då skulle det kanske kunna gå om man har lite tur. men skulle vi inte få in soffan så har det blitt mindre roligt för då har man inte fått lämna tillbaka den eftersom emballaget skall vara helt. så det slutar med att vi hoppar över soffan lika besvikna båda två.
men här är iaf lite av sakerna som anna inhandlade till prinsessrummet.

    
 grodan fanns hemma sen tidigare men är ju klockren i prinsessrummet.

318091-38
denna prinsessa skall jag försöka få fast som en fondvägg på en av saras väggar! rummet kommer att bli kalasfint när det är klart!!

mina inköp på ikea : en showercreme och en handtvål. haha bra fynd!

våran tur fortsatte in på valbo köpcenter där vi småtitta lite i de flesta affärer utan att göra några affärer tills vi kom till hemtex där vi hitta den bästa bästa kudden. en superstor rosa kudde med en prinsgroda på. anna kunde bara inte motstå den. passar perfekt för en bäbis att leka och sitta på.

nu kommer vi till den veliga delen. kanske kan kallas tantproblem det med. bromskloss kalla anna det. jag har tänkt att jag i framtiden skulle köpa mig en laptop med mobilt bredband för jag känner att jag kommer ha nytta av det i framtiden när jag kommer resa i jobbet mera än vad jag gör idag. phonehouse har ett erbjudande som vi var in och hörde oss för om och anna tyckte det lät kanon hon med för hon har en dator från 1820 talet och då skojar jag inte det minsta. så hon ringde hem till sin peter och hörde sig för. nu börjar det veliga, fast man kanske inte ska ha bråttom när man köper dator men både jag och anna är impulsmänniskor så vi ville ju köpa. ena stunden skulle anna köpa och nästa stund skulle hon inte. vi fick ta en fika för att kunna bestämma hur det skulle bli och anna till och med drack kaffe vilket hon inte gjort på 2 år ungefär. kors i taket! vi fikade länge och väl men när vi sörplat i oss kaffet så hade det vart telefonterror på annas telefon och det var ännu inte bestämt med datorn. men det sluta iaf med att vi båda två kunde stolt visa upp en varsin phonehouse påse när vi var på väg hem. men tyvärr fick vi ju vänta på datorn, kom hem med bredbandet bara. datorn kommer om vi har tur på onsdag eller senast torsdag så i helgen skall jag och anna ha datakurs eftersom hon inte kan så mycket. men det ska vi snart ändra på!

hemfärd från valbo och vi var helt slut båda två. vi gick verkligen där heela dagen! men skoj var det och det är aldrig en lugn stund när man är med tant anna! och det är bara positivt. tack anna för en kalasrolig dag!

  

Kommentarer
Postat av: anna

nöjet är heeelt på min sida ju ;)fantastiskt trevligt vare,men idag är tanten riktigt trött!inte van vid så långa resor.....

2007-09-10 @ 19:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0